Strona Główna


UżytkownicyUżytkownicy  Regulamin  ProfilProfil
SzukajSzukaj  FAQFAQ  GrupyGrupy  AlbumAlbum  StatystykiStatystyki
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj
Winieta

Poprzedni temat «» Następny temat
Knights of Time
Autor Wiadomość
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 23 Lipca 2009, 21:14   Knights of Time

Zapraszam wszystkich do odwiedzenia najnowszego autorskiego systemu bitewnego którego jestem autorem. Zapraszam do dyskusji na ten temat.
Oto adres strony internetowej gry:
http://piotrek.mediawebdesign.pl
Oraz forum:
http://knightsoftime.pun.pl/

Knights of Time to całkiem nowe spojrzenie na gry bitewne. Proste i przejrzyste zasady sprawiają że rozgrywka jest prosta i bardzo dynamiczna. W przeciwieństwie do innych systemów bitewnych w Knights of Time można grac figurkami w skali 1/72 oraz 1/76 dzięki temu koszt zakupu armii jest naprawdę niski, a specjalnie dla tych którzy nie chcą lub nie mogą sobie pozwolić na zakup figurek w dziale download coś specjalnie dla nich! Informacje co do oficjalnej premiery zostaną podane na stronie systemu
Ostatnio zmieniony przez vendetta_222 23 Lipca 2009, 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Agi 
Modliszka


Posty: 39270
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 23 Lipca 2009, 21:56   

vendetta_222, witaj na Forum.
Czytałeś regulamin? Zapraszam do wątku powitalnego
 
 
Karl 
Indiana Jones

Posty: 438
Skąd: Z Internetu
Wysłany: 23 Lipca 2009, 21:56   

Um... co tu robi ta reklama? Autor posta chyba nie przeczytał regulaminu. Na /dev/null z nim.
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 23 Lipca 2009, 22:19   

Wątek poprawiony nie jest juz spamem ale zaprasza do dyskusji na ten temat.
 
 
 
ilcattivo13 
Wirtualny Suwalski Niedźwiedź


Posty: 17772
Skąd: Suwałki (k. Dowspudy)
Wysłany: 23 Lipca 2009, 22:25   

ech :roll: niektórzy "umio" pisać, ale z czytaniem ze zrozumieniem mają problemy :| Może i gra jest superaśna, ale jakoś mnie odrzuca od niekulturalnych twórców
_________________
DVRVM CACANTES MONVIT VT NITANT THALES
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 23 Lipca 2009, 22:39   

A w którym momencie byłem niekulturalny?
 
 
 
Agi 
Modliszka


Posty: 39270
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 23 Lipca 2009, 22:45   

Ignorując moje zaproszenie do przedstawienia się Forumowiczom.
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 23 Lipca 2009, 23:00   

a to przepraszam
naprawiam błąd
Zapraszam do dyskusji na temat systemu jeśli już mogę o tym napomnieć.
 
 
 
ilcattivo13 
Wirtualny Suwalski Niedźwiedź


Posty: 17772
Skąd: Suwałki (k. Dowspudy)
Wysłany: 25 Lipca 2009, 23:34   

zacząłem czytać zasady - i mam pytanie dotyczące zawracania jazdy - dlaczego lekka jazda ma ułatwione "zawracanie w ruchu" w stosunku do cięższych formacji? Średnia i ciężka jazda mają bardziej realne odwzorowanie zawracania, niż lekka jazda. Nie wiem, czy jeździłeś kiedyś konno, ale nawet gdy koń jest nieobciążony, to nie zrobi "w marszu" skrętu o 90' "w miejscu", tylko będzie skręcał po łuku.
_________________
DVRVM CACANTES MONVIT VT NITANT THALES
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 25 Lipca 2009, 23:43   

No wiem ale w systemie nie ma jakiejś realnej podziałki terenowej a lekka jazda to raczej formacja wyćwiczona w tego typu manewrach jak nagłe zwroty, zawracanie itp. Pozostałe rodzaje jazdy a zwłaszcza ciężka praktycznie nie była manewrowa tylko miała przeć naprzód. Oczywiście żaden system ani mechanika nigdy nie odzwierciedli rzeczywistości i trzeba się liczyć z tego typu uproszczeniami.
 
 
 
ilcattivo13 
Wirtualny Suwalski Niedźwiedź


Posty: 17772
Skąd: Suwałki (k. Dowspudy)
Wysłany: 25 Lipca 2009, 23:45   

kolejne pytanie dot. ruchu jazdy, a właściwie walki w ruchu - co ze strzelaniem (albo np. miotaniem oszczepów)?
_________________
DVRVM CACANTES MONVIT VT NITANT THALES
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 25 Lipca 2009, 23:58   

I tu mnie masz bo jeszcze tego nie rozpisalem:P postaram się to zrobic jutro gdy wezmę pod lupę wszystkie zasady i postaram się zamknąć już przynajmniej częściowo zasady. Najprawdopodobniej będzie jak ze zwykłymi jednostkami strzelającymi czyli polowa ruchu bez ujemnych mod przy więcej niż połowa ruchu zaczną się ujemne mod.
 
 
 
ilcattivo13 
Wirtualny Suwalski Niedźwiedź


Posty: 17772
Skąd: Suwałki (k. Dowspudy)
Wysłany: 26 Lipca 2009, 00:40   

nie wiem czy takie rozwiązanie jest sensowne - tacy konni łucznicy mieli o wiele większą możliwość strzelania w ruchu niż piesi, za to na pewno powinni mieć większe ujemne modyfikatory do celowania.

Jest też inna sprawa, bo konni strzelcy mają inaczej stopniowane "pole rażenia" niż piesi, różnica ta występuje także w stosunku do klasyfikacji łucznik/kusznik. Konny łucznik mógł bezproblemowo strzelać tylko w zakresie jakichś 195/210 stopni (zegarkowo - od 6 do 13, gdzie "0/12" to kierunek ruchu konia), kusznik już ma prawie pełną swobodę kierunku strzału (może przełożyć kusze z ręki do ręki).

Jest też kwestia ładowania - wydaje mi się, że w czasie jednej tury łucznicy powinni mieć możliwość strzelania dwukrotnie lub i trzykrotnego (umiejętności specjalne/"bonusy państwowe" dla Litwy, Rusi, Turcji i Seleuków, czyli dla tych krajów, które miały długą tradycję w używaniu lekkiej i średniej konnicy) - w końcu średnio wyszkolony łucznik jest w stanie wystrzelić celowaną strzałę co 3 - 5 sekund, konny minimalnie wolniej. Nie powinno to dotyczyć łuczników z Anglii, którzy z reguły używali ciężkich i długich łuków (ci za to powinni mieć większe bonusy do obrażeń).

Zabroniłbym tez konnicy możliwości ładowania hakownic - jednorazowe użycie byłoby możliwe, ale nic ponadto.

Kolejna sprawa. to możliwość wykonania przez łuczników (, głównie pieszych, ale też i niektórych konnych) szybkiego i zmasowanego ostrzału (coś jak "deszcz strzał"), używanego do zmiękczenia atakującego wroga, bez długiego celowania (modyfikator ujemny) i z modyfikatorami dodatnimi zależnymi od ilości salw.


Teraz morale i jego zależność od liczebności oddziału. Progi co 30% to trochę za rzadko. Ja bym zrobił co 20%, bo to lepiej by oddawało realia. Przy tych zasadach, które są obecnie, oddział weteranów liczący 10% stanu początkowego, ma 5 pkt. Morale. Bez przesady, nawet weteranowi będą się mocno trzęsły kolana, gdy obok niego zginie śmiercią kłutą/ciętą/miażdżoną 9 z 10 towarzyszy.

Więcej napisze, jak lepiej zapoznam się z resztą zasad.
_________________
DVRVM CACANTES MONVIT VT NITANT THALES
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 26 Lipca 2009, 00:46   

Ok dzięki wielkie za tyle uwag wszystkie je z rana rozpatrze dokładnie.
Prawdopodobnie w pon będzie już gotowa nowa mechanika która mam nadzieje jeszcze lepiej będzie ukazywać realia walki i nie tylko. Dzięki niej będzie również możliwe zwiekszenie możliwości mechaniki systemu. Informacje na bierząco będą aktualizowane na stronie. Mam również nadzieję że uda mi się do końca złożyć podręcznik i oddać do składu tekstu dzięki temu uda się uniknąć problemów z pisownią. Za wszelkie uwagi co do zasad dziękuję.
 
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 1 Listopada 2009, 03:42   

Zakończono właśnie aktualizację strony i zapraszam do oglądania. Pojawiły się już pierwsze erraty i propozycje.
http://www.knightsoftime.mediawebdesign.pl/
 
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 9 Listopada 2009, 00:36   

Właśnie zakończono aktualizowanie podręcznika do ver. 2.0.6.
Znalazły się tam poprawki proponowane przez graczy oraz znajdujące się na różnego rodzaju forach.
Dodano kilka nowych rozdziałów, uaktualniono stare, usunięto błędne i niepasujące zasady. Całość jest w pliku pdf jako same zasady(bez grafik itp)dzięki czemu zajmuje mniej miejsca i ułatwia to przeszukiwanie. Poprawiono stylistykę oraz ort. Podręcznik rozrósł się z 40 do 63stron. Zapraszam więc do oceniania zmian oraz dodawania własnych rozwiązań.
 
 
 
ilcattivo13 
Wirtualny Suwalski Niedźwiedź


Posty: 17772
Skąd: Suwałki (k. Dowspudy)
Wysłany: 10 Listopada 2009, 19:03   

zapoznam się ze zmianami po Falkonie. Na razie nie mam czasu. Ale fajnie, że coś się dzieje.
_________________
DVRVM CACANTES MONVIT VT NITANT THALES
 
 
vendetta_222 
Gollum

Posty: 22
Skąd: łódź
Wysłany: 10 Listopada 2009, 23:14   

Ok dzięki wielkie mam nadzieje że tym razem udało mi się trafić z zasadami.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group