To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ


Park marzeń [gry] - Night watch

Dunadan - 24 Czerwca 2006, 22:59
Temat postu: Night watch
No tak - rosjanie mają swoją Nocną straż: http://www.gamespot.com/p...atch/index.html a my naszego wiexmina jakoś wydac nie możemy... z tego co widać: http://www.gamespot.com/p...creenindex.html - to NightWatch nawet do pięt nie dorasta Witcherowi... szkoda.
Iscariote - 24 Czerwca 2006, 23:02

Uuu no faktycznie. Ja z niecierpliwością czekam na Witchera.. oj musze to mieć :)
Dunadan - 24 Czerwca 2006, 23:04

najpierw to trzeba mieć kompa który to uporadzi :D
Iscariote - 24 Czerwca 2006, 23:06

Kupie sobie X-Boxa xD bo chyba na to tez będzie
Ixolite - 24 Czerwca 2006, 23:07

Wiedźmin to silnik NWN2 jest, duzo wiekszych wymagan miec nie bedzie.

A Nocna straż na silniku od Silent Storm działa, ale gra sama w sobie słabiutka jest.

Dunadan - 24 Czerwca 2006, 23:14

No to co że Witcher działa na silniku NWN?... jest totlnie przerobiony przecież :D nie widziałeś screenów? zresztą mowa było o tym w odpowiednim wątku :P
Pako - 24 Czerwca 2006, 23:26

Silnik do NWN przerobili kompletnie podobno, podbajerzyli, żę teraz to tylko Boga o komputer prosić.
A co jak co, ale grafikę polacy robią świetną. Painkiller przykładem. Jak tam wszsytko ślicznie wyglądało w demku nawet na moim kompie... nie pierwszej świeżości...

Iscariote - 24 Czerwca 2006, 23:28

haaa mam Black Edition :D

No to zaszpanowałem, że kupiłem gre za 20 zł w kiosku :mrgreen:

Ixolite - 24 Czerwca 2006, 23:38

To ze jest silnik NWN, to oznacza, ze pewnych wymagan nie przekroczy, bo hmm... nie moze. Jasne, program, ktory zawiesi nawet najmocniejszy komputer, moze napisac kazdy, ale istniejacy silnik, nawet mocno przerobiony, narzuca pewne ograniczenia technologiczne, ktorych po prostu przeskoczyc sie nie da. I w zwiazku z tym, jesli programisci czegos nie zawala, wydajnosc takiego silnika zblizona jest do orginalu.
Dunadan - 25 Czerwca 2006, 11:32

ale to jest nie możliwe :D choćby dlatego ze ten odnowiony silnik korzysta z funkcji jakich nie było w NWN. Kurcze, zresztą luknij na zdjęcia z gry - wygląda to powalająco jsli rzeczywiście TAK będze wyglądało, choć nie posądzam chłopaków z CDProjekt o prerendering...
Ixolite - 25 Czerwca 2006, 12:15

No widzialem sporo filmow z gry juz i nie wyglada to na jakos tragicznie zylujace komputer. Naprawde. Troche sie na tym znam :P

Z nowych elementow, to przede wszystkim wykorzystanie technologii graficznych, ktore pojawily sie od czasu premiery NWN. Nie wiem jak jest z narzedziami do tworzenia gry, czy sa to przerobione narzedzia, ktore zostaly kupione razem z silnikiem, czy pisane od nowa (ciezko to wywnioskowac z udostepnianych informacji).

Jak by tu wyjasnic o co mi chodzi. Silnik sklada sie z roznych elementow, odpowiedzialnych za obsluge fizyki, animacji, generowanie grafiki, skrypty, interakcje gracza z otoczeniem, dzwiek itp. itd. Czesc z tych elementow jest ze soba nierozerwalnie zwiazana, czesc mozna traktowac jako 'moduly', ktore mozna dosc swobodnie zmieniac i rozbudowywac. Ale sama podstawa silnika, ta jego czesc, ktora trzyma wszystko w kupie, narzuca wlasnie ogranieczenia. Czy to wynikajace ze sposobu wykorzystania pamiecie komputera, czy to wynikajace ze sposobu w jaki wykorzystywany jest procesor, czy tez zwiazane z tym, w jaki sposob laczone sa poszczegolne moduly.

Przyklady wezme z powietrza, ale ograniczeniem moze byc np. ilosc pamieci, wykorzystywanej do przechowywania informacji o poziomie gry (tzn. jego konstrukcji, elementow sie na nim znajdujacych, akcji towarzyszacych jakims dzialaniom itp.), ktorej przekroczenie jest niemozliwe, bo nie przewidzieli tego tworcy silnika, albo niepraktyczne, bo powoduje niewspolmierne obciazenie systemu. To jest bardzo zlozona sprawa i nie znajac szczegolow mozna tylko gdybac, ale tak czy siak pewnych spraw po prostu przeskoczyc sie nie da.

Dunadan - 25 Czerwca 2006, 12:44

OK, OK. rozumiem. Tu mnie trochę pocieszasz :D JAkie parametry według ciebie powiniene mieć mniej więcej komp aby obsłużyć w miarę normalnie Witchera? możesz chyba coś powiedzieć? :D
Ixolite - 25 Czerwca 2006, 13:14

Troche poszperalem i ciezko znalezc konkretne informacje o Aurora :)

Natomiast wiem juz, ze praktycznie od nowa zostala stworzona czesc odpowiedzialna za grafike, wykorzystuje oczywscie DirectX 9, wiec zeby sie w pelni cieszyc grafika, niezbedna bedzie karta graficzna obslugujaca DX9. Niewykluczone, ze bedzie wrecz wymagana, juz chyba od roku nie ma w sprzedazy kart graficznych nieobslugujacych DX9, a premiera gry jest przewidziana na poczatek przyszlego roku, wiec nie zdziwie sie, jesli bedzie dzialac tylko na kartach obslugujacych DX9. Ale oczywiscie moge sie mylic.

Ale karty graficzne spelniajace to wymaganie charakteryzuja sie dosc duza wydajnoscia (moze poza poczatkowymi konstrukcjami), wiec to nie powinien byc problem.

Czesc silnika odpowiedzialna za mechanike raczej nie bedzie miec wielkich wymagan, czyli sprzet na ktorym dzialalo NWN plus jakies 50% do 100% wiecej wydajnosci powinien dac rade. Ale oczywiscie tylko teoretyzuje.

Podejrzewam, ze procek na poziomie 2GHz, 512 RAM i karta graficzna obslugujaca DX9 to bardziej realne wymagania.

Dunadan - 25 Czerwca 2006, 13:32

Wystarczy :) Co do premiery - rok temu gadałem z programistą ( chyba :d ) CDProjektu - mówił ze Wither ma wyjść może na wakacje ale realnie to na święta :mrgreen:
Ixolite - 25 Czerwca 2006, 13:41

No polska wersja, wedle tego co wiem teraz, moze sie pojawic na przelomie tego i przyszlego roku. Ale to jeszcze daleko, rozne dziwa sie w tej branzy dzieja :D
Dunadan - 25 Czerwca 2006, 13:52

Ale ja mówiłęm o minionych świętach :D
Ixolite - 25 Czerwca 2006, 13:56

Aaa... A to wogole jakies info dziwne dostales :D
Dunadan - 25 Czerwca 2006, 17:57

w końcu źródło pewne... ale mniejsza o to - wyjdzie to będzie. "Prey" miało wyjść w 1995 roku :D wyszło 11 lat później ( tzn. wyjdzie ), to i na Witchera poczekać można.
Pako - 25 Czerwca 2006, 18:00

A jak się Duke Nukem nowy pokaże, to bedzie coś :mrgreen:
Ixolite - 25 Czerwca 2006, 18:49

No wiedzmin pierwszy raz tez ladnych lat temu mial wyjsc, pamietam jeszcze w Gamblerze chyba reklamy informujace o rekrutacji do zespolu tworzacego wiedzmina. Wieleee lat temu to bylo :)
Augustus - 26 Czerwca 2006, 16:32

Dużo sobie obiecywałem po tej grze (Night Watch nie Wiedźmin) a wyszła kicha. I pomyśleć że silnik Silent Storma otwierał przed twórcami tak ogromne możliwości, których nie wykorzystali nawet w 10 procentach :|
Ixolite - 26 Czerwca 2006, 18:35

No night watch tragiczny, duzo, duzo gorszy od Silent Storm niestety


Partner forum
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group